سفارش تبلیغ
صبا ویژن

pasargadayegh

قیمت ایزوگام

قیمت ایزوگام به دلیل دارا بودن اجزای تشکیل دهنده مختلف همواره در نوسان است. اما در میان همه این اجزا فویل آلمینیومی و قیر به کار رفته مهم ترین تاثیر را دارند.

پاسارگاد عایق پارس – قیمت مواد اولیه ایزوگام مهم ترین و در عین حال تاثیرگذارترین عامل بر تعیین قیمت ایزوگام است. در ادامه تمام عواملی که بر روی قیمت ایزوگام تاثیرگذار هستند را نام می بریم:

  • فوبل آلومینیومی
  • الیاف تیشو
  • الیاف پلی استر
  • قیر (نوع قیر به کار رفته)
  • شرایط جوی
  • مکان نصب ایزوگام

قیمت ایزوگام

فویل آلومینیومی

فویل نخستین عامل تاثیرگذار بر روی قیمت ایزوگام است. این ماده ورقی مانند در لایه ی خارجی ایزوگام مورد استفاده قرار می گیرد و منجر به زیباتر شدن ایزوگام می شود.

فویل در طرح ها و رنگ های مختلفی موجود است که شامل طرح های آجری، چوب، چمنی، شش ضلعی یا اصطلاحا لانه زنبوری و مواردی از این دست می‌توان اشاره کرد.

الیاف تیشو

از تیشو به عنوان یکی از مواد اولیه مهم در تولید ایزوگام یاد می شود. این الیاف در لایه ی بیرونی ایزوگام به کار می رود و موجب استحکام بیشتر آن می شود و از به اصطلاح کتابی شدن و شدن آن جلوگیری می کند.

تیشو محصولی وارداتی بوده و قیمت آن کاملا تحت تاثیر نوسات ارزی قرار دارد. در نتیجه با افزایش قیمت ارز، قیمت ایزوگام هم به راحتی افزایش می یابد.

الیاف پلی استر

پلی استر هم مانند تیشو از مواد تشکیل دهنده ایزوگام محسوب می شود. این ماده که در لایه داخلی استفاده می شود وظیفه جذب بیشتر قیر را بر عهده دارد.

قیمت ایزوگام

قیر

بدون شک مهم ترین ماده اولیه تشکیل دهنده ایزوگام قیر است. این ماده بیشترین میزان مصرف را نسبت به سایر مواد اولیه در تولید ایزوگام دارد. در نتیجه نوسان قیمت آن بیشترین تاثیر را بر روی نوسان قیمت ایزوگام دارد.

انواع مختلفی از قیر در بازار وجود دارد. اما بیشترین مورد استفاده در تولید ایزوگام قیر 60/70 پالایشگاهی و قیر دمیده است.

شرایط جوی

آب و هوا و شرایط جوی محل زندگی هم بر میزان هزینه ایزوگام تثیر مستقیم دارد. به عنوان مثال در مناطق شمالی کشور که بارش برف و باران بیشتر است، باید کیفیت ایزوگام هم بالاتر باشد.

بسیاری از تولیدکنندگان محصولات مختلفی را بر اساس مناطق جغرافیایی تولید می کنند که این کار تاثیر به سزایی در فروش نهایی آنها دارد.

مکان نصب ایزوگام

در مکان هایی که در معرض مستقیم نور آفتاب یا باران و برف نیستند، لازم نیست ایزوگامی با خصوصیات ویژه نصب کنیم. می توان از ایزوگام ساده هم استفاده کرد.

در مقابل اگر قصد دارید سقف یا دیواری که مستقیم با آب باران سروکار دارد را ایزوگام کنید، بهتر است از ایزوگام دولایه فویلدار استفاده کنید.