سفارش تبلیغ
صبا ویژن

pasargadayegh

نیروگاه شوشون تقریباً یک قرن پیش در اعماق دره رودخانه ای در نزدیکی کودی، وایومینگ ساخته شد.

پاسارگاد عایق پارس – این شهر، در 50 مایلی شرق پارک یلواستون واقع شده است که توسط ویلیام «بوفالو بیل» کودی، نماینده مشهور غرب در اواخر دهه 1890 تاسیس شد. چشم انداز آن شامل یک سری کانال های آبیاری بود که بیابان های اطراف را به زمین کشاورزی پربار تبدیل می کرد.

آرزوی او زمانی برآورده شد که در سال 1905، دولت ایالات متحده کار بر روی یک سد عظیم در رودخانه شوشون را در خارج از شهر آغاز کرد. سد شوشون به ارتفاع 325 فوت از بتن ساخته شده بود و در زمان تکمیل آن در سال 1910 بلندترین سد در جهان بود. این سازه به افتخار بوفالو بیل در سال 1946 تغییر نام داده شد.

نیروگاه شوشون

در ابتدا قرار بود این سد فقط آب را برای کشاورزی تأمین کند، اما در سال 1922 یک نیروگاه و یک تونل تأمین برای استفاده از پتانسیل عظیم برق آبی ساخته شد.

اهمیت تاریخی

نیروگاه شوشون بیش از پنجاه سال سرانجام در دهه 1980 قبل از اتمام کارش، انرژی پاک و قابل اطمینان را در اختیار جوامع همسایه قرار داد. واحدهای یک و دو منسوخ شدند اما به دلیل اهمیت تاریخی خود در محل باقی ماندند. واحد سه در اوایل دهه 1990 با یک توربین مدرن جایگزین شد و تا به امروز به تولید برق ادامه می دهد.

با گذشت تقریبا یک قرن از ساخت نیروگاه، مشخص شد که سقف جدیدی برای ساختمان قدیمی نیاز است. جیسون اسمالوود، رئیس شرکتBig Horn Roofing Inc. ، گزارش داد که هنگامی که برای اولین بار سقف را بازرسی کرد، سقف در سه یا چهار فوت سنگ شل دفن شده بود که از صخره های اطراف افتاده و روی سطح پشت بام انباشته شده بود.

نیروگاه شوشون

برای تعویض سقف کارکنان سقف اصلی را که یک سقف ساخته شده از آزبست (BUR) بر روی یک سطح بتنی بود، با شیب نیم اینچ در هر پا، برداشتند.

طراحی جدید نیروگاه

برای طراحی جدید نیاز به یک مانع بخار بر روی بتن اصلی و به دنبال آن 5 سانتی متر عایق سفت و یک صفحه پوششی بود که همه آنها با یک غشای سیاه Carlisle EPDM پوشانده شده بودند. چهار فوت ژئوفوم روی آن نصب می شود تا از غشای جدید در برابر سوراخ شدن و سقوط سنگ ها محافظت کند.

نیروگاه شوشون

به منظور آزمایش مونتاژ، تیم Big Horn Roofing صفحه سقف را با TruGround  آماده کرد. آنها در همان روز تعمیر و دوباره آزمایش شدند.

پس از اطمینان از یکپارچگی غشاء، آنها بلوک های غول پیکر ژئوفوم، پوشش ژئوتک استایل نبافته و 12 اینچ بالاست جدید را قرار دادند. این پروژه که در سال 2017 به پایان رسید، تضمین می کرد که سقف این ساختمان تاریخی می تواند برای یک قرن دیگر مورد استفاده قرار گیرد.